24 Ekim 2011 Pazartesi

KENT ve Sivil Toplum Örgütleri (1)












Sivil Toplum Örgütlerinin İzmir öncelikleri için üç parti birleşti


Nilay Sermi Kökkılınç    Yorum

Çeşitli kaynaklarda Sivil Toplum Örgütleri ,resmi kurumlar dışında bağımsız olarak çalışan , politik ,sosyal,kültürel,hukuki,çevresel amaçlar doğrultusunda lobi faaliyetleri yürüten ,ikna ve eylemler yapan ,gönüllülük esasına dayalı ,kar amacı gütmeyen kuruluşlar olarak tanımlanmaktadır. Bana göre, siyasilerin her zaman bir adım önünde olan Sivil Toplum Örgütlerinin İzmir için biraraya gelerek siyasete yön verme çabaları takdire değer.İster beğenin ister beğenmeyin; bundan aylar önce TÜSİAD bir anayasa taslağı hazırlayıp kamuoyu ile cesurca paylaşmıştı.Bu anlamda bir çalışma ortaya koymuş , tartışmaya açmıştı.İzmir 'de ilk toplantının Eylül ayında yapılacağını açıklayarak kent için toplumsal bir adım atan EGEV ,bu organizasyonlarını sürekli kılmalı ,pekçok projesinin gerçekleşmesi ya da tamamlanması için yasal olarak merkezi idareye bağlı yerel yönetimler,akademik bakış açısı için üniversiteler ,daha iyi bir şehircilik ve imar için Mimarlar Mühendisler Odası da bu toplantılara katılmalıdır.Basında tartışılan pekçok konu kent öncelikleri arasında kolayca seçilecektir.Ancak izmir'de yaşayan bir vatandaş olarak ben ,Türkiye'nin 3.büyük kentininin gelişmekte olan ilçelerinde ve gelişmiş ilçelerinde ara sokaklarında mevcut, kabloları sarkmış elektrik direklerinin
yeraltına alınmasını ,can ve mal güvenliği , çevrecilik, şehircilik ve görüntü kirliliği açısından önemli ve öncelikli kent sorunları arasında görüyorum .Bu soruna da ilgililerin ve yetkililerin ciddiyetle yaklaşmasını , STK ların kentin öncelikleri hakkındaki seslerini duyurabilmelerini diliyorum .